Avatar

Peco SL-U8363 krydsningssporskifte

af Carsten B. Thomsen @, Frederikshavn, torsdag 29. januar, 2015, 10:39 (2133 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Lur mig om ikke der i de kommende år også kommer krydsninger, så programmet efterhånden bliver komplet - og så man også kan bygge Fras'hawn. Modulerne skal dog nok forlænges et par meter i længden så... ;-)


Nu er jeg jo ikke typen som plejer at sige "Hvad sagde jeg", men så alligevel...

I dette års nyhedsprospekt fra Weinert er en 34 cm "kort" englænder med sporskiftevinkel 8,6° og radius 2180 mm.

Desværre er Weinert-geometrien ikke at finde i SCARM, ellers kunne det være sjovt at prøve at tegne Frederikshawn heri.


Med venlig hilsen
John


Tusind tak for linket, John.

Det er en aldeles spændende nyhed - nu bliver det så også spændende at se, hvad de kommer til at koste.

Og jo, det kunne være interessant at lave en sporplan over Frederikshavn Gl. Station i SCARM med Weinert-sporskifter - det ser endda ud til, at geometrien på Weinert #74501/74502-sporskifterne ikke adskiller sig så voldsomt fra Roco's WR10 og WL10 - og det samme ser også ud til at gælde for nyheden Weinert #74641 versus Roco's DKW10 ?.

Peco barsler med spændende nyt i år - et krydsningssporskifte (Code 83) SL-U8363 - det ser aldeles spændende ud.
Foreløbigt er der ikke andet info at finde på nettet om nyheden - men der kan ses et billede af det her.
Det kunne være interessant (måske især for Fremo-folket) at vide, om det både er RP25- og NEM-kompatibelt - og om det lever op til de gængse krav til geometrien (radius og vinkel).

På samme billede kan også ses modeller af skiftehåndtag til sikringsanlæg - hvis man kniber det ene øje i (og det andet øje halvt i), så kunne de måske godt se "danske" ud - og måske med lidt tilpasning kunne de bruges til interiør i Post 1.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen