Frederikshavn Gl. Station som Fremo-projekt

af sorensen_dk, 3/6 2013, 07:11 (3970 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Carsten

Problemet med normer, og love i almindelighed, er, at de kræver et politi og en sanktion for at blive overholdt. Med mindre det er en defacto standard! (eksempelvis Märklin).

Dit problem med Roco Line er bare et af flere (f.eks. RP25 hjulsæt) som du bliver påtvunget ved at underlægge dig FREMO-regimet ;-) Jeg kan også se, at CODE 100 spor nu er "forbudt", og hvad bliver det næste?

Med modelbane som hobby ville jeg aldrig underlægge mig den slags vilkårlige standarder. Du har så det problem, at den fysiske udstrækning af "anlæget", som er umuligt at opstille i privaten, tvinger dig til indmelding i en klub for at kunne køre med det.

Jeg ville ikke gå i gang med sådan et projekt - underlagt et hav af standarder - uden først at bygge et pilot-modul med passende udvalg at sporskifter m.v., medbringe det til et træf, og se hvad der sker.


Good luck

Tom


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak