Avatar

Frederikshavn Gl. Station som Fremo-projekt - styring

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 10/7 2013, 20:07 (3914 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Carsten B. Thomsen, 26/1 2015, 22:46

Som det fremgår af sporplanen, så er der afsat plads til en indbygget sportavle i modulet ved Posthuset og Hovedbygningen.
Jeg havde tænkt på, at denne skulle være af tillempet 1972-model for nemheds skyld, og for at sikre en så intuitiv betjening som muligt for andre end mig selv - men nu rumsterer tanken alligevel om, at den ligesom modellen af stationen måske kunne følge forbilledet sådan så nogenlunde.

Georg Schmidt's fine billede ses Siemens-anlægget og stationsblokken i Post 1 tydeligt (og på Holger B. D. Sørensen's billede af Post 2 anes apparaturet dér også).
For uindviede ser denne type apparater dog ikke just intuitive ud (eller med et moderne udtryk: brugervenlige), men sammen med en forklarende sporplan kunne det måske gå an alligevel (?).

Spørgsmålet er jo så, at såfremt at dette skulle omsættes til et omtrent tilsvarende "klaviatur" i skala 1:87, kan der så anbefales gængse elektronik-komponenter á la Roco gode gamle omskifter ?.

[image]

Jeg mener at have hørt engang, at nogle Fremo-fans ude i den store vide verden har lavet sikringsanlæg á la forbilledet frem for en egentlig pult, dvs. med håndtag med "hiv og sving".
Er der nogen, der eventuelt har billeder af, hvordan de har grebet det an ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak