Avatar

Frederikshavn Gl. Station som Fremo-projekt - styring

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 10/7 2013, 20:07 (4034 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Carsten B. Thomsen, 26/1 2015, 22:46

Som det fremgår af sporplanen, så er der afsat plads til en indbygget sportavle i modulet ved Posthuset og Hovedbygningen.
Jeg havde tænkt på, at denne skulle være af tillempet 1972-model for nemheds skyld, og for at sikre en så intuitiv betjening som muligt for andre end mig selv - men nu rumsterer tanken alligevel om, at den ligesom modellen af stationen måske kunne følge forbilledet sådan så nogenlunde.

Georg Schmidt's fine billede ses Siemens-anlægget og stationsblokken i Post 1 tydeligt (og på Holger B. D. Sørensen's billede af Post 2 anes apparaturet dér også).
For uindviede ser denne type apparater dog ikke just intuitive ud (eller med et moderne udtryk: brugervenlige), men sammen med en forklarende sporplan kunne det måske gå an alligevel (?).

Spørgsmålet er jo så, at såfremt at dette skulle omsættes til et omtrent tilsvarende "klaviatur" i skala 1:87, kan der så anbefales gængse elektronik-komponenter á la Roco gode gamle omskifter ?.

[image]

Jeg mener at have hørt engang, at nogle Fremo-fans ude i den store vide verden har lavet sikringsanlæg á la forbilledet frem for en egentlig pult, dvs. med håndtag med "hiv og sving".
Er der nogen, der eventuelt har billeder af, hvordan de har grebet det an ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak