Frederikshavn Gl. Station som Fremo-projekt

af Josax1978, torsdag 06. juni, 2013, 10:21 (2733 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Josax1978, torsdag 06. juni, 2013, 10:49

Ved hjælp af sporplanlægnings programmet SCARM, er jeg nået frem til disse ca. tal for radier, ved følgende fabrikanter og varenumre:

Sporskifte grader og radier:

RocoLine H0 code 83 spor
WL15/WR15 15 grader 872,4mm
WL10/WR10 10 grader 1970,9mm

Tillig H0 Elite code 83 spor
EW1 15 grader 861mm
EW2 15 grader 640,7mm
EW3 12 grader 1333,2mm
EW5 9,4 grader 2183,6mm
EW6 6,34 grader 3436mm

PECO H0 code 83 spor
SL-8351/8352 11,5 grader 1020,3mm
SL-E8351/E8352 11,5 grader 1024,6mm
SL8361/8362 9,5 grader 1359,1mm
SL-E8361/E8362 9,5 grader 1364,3mm
SL-8381/8382 7,15 grader 2541,9mm
SL-E8381/8382 7,15 grader 2540,2mm

ATLAS H0 code 83 spor
561/562 12,5 grader 1708,4mm
505/506 9,5 grader 1708,4mm (skæv vinkel)
563/564 9,5 grader 2430,8mm
565/566 7,15 grader 2424,4mm

TRIX H0 C spor
62611/62612 24,3 grader 422,8mm
62711/62712 12,1 grader 1094,6mm

I FREMO er mindst tilladte Kurve radius 1.000mm Men der foretrækkes radier på 2.000mm Dog er der sjældent plads til radier på 2.000mm og derover ved træf i forsamlingshuse og andre mindre træf. Så her foretrækkes radier på 1.000-1.500mm. Trods standerne foreskriver 2.000mm i radius.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen