Frederikshavn Gl. Station som Fremo-projekt - Tillig Elite

af Josax1978, 1/11 2014, 10:02 (3458 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Carsten

Inden du skifter væk fra Roco line, bør du lave nogle forsøg med Tillig Elite skinnerne. Selv er jeg gået væk fra at bygge mere i Tillig Elite. Fordi de er meget svære at få til at lægge pænt. Derudover er de svære at lodde fast i enderne af modulerne. Du skal bruge bly loddetin og loddevand/ fluss, for at få dem til at sidde. Derudover skal du også slibe undersiden af sporene, inden du lodder. Du skal også finde nogle print eller messing skruer, som du skruer ned i enden af modulet, hvor skinne strengen ender.

Efter at have bygget Løkken station, må jeg erkende at jeg er færdig med Tillig.
Svellerne skal rettes ud.
Der er meget spild, da der er for få sveller.
Der skal bruges et skinnelære, for at de ligger pænt.
Selvom du har loddet som beskrevet, risikere du at lodningerne ikke holder.

Derfor få dig nogle erfaringer med Tillig inden du smider en formue ud, på så stort et projekt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak