Frederikshavn Gl. Station som Fremo-projekt - svar 2

af Sølgaard, 20/6 2013, 16:57 (3956 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hvad angår bygningerne er jeg ret kompromisløs - de skal være i skala 1:87.

Bygninger SKAL være 1:87 der kan du ikke gå på kompromis. Jeg tænker på stationens samlede længde. Det gør ikke noget at lave et kompromis i forhold til virkeligheden.

På Frederikshavn Gl. Station ligger bygningerne som "perler på en snor", så tilbage stod kun muligheden for at prøve at "file" godt og grundigt på sporlængderne i begge ender, hvor der files kunne (og hvor der ikke ligger bygninger i forlængelse af hinanden), så længden kunne reduceres til en mere håndterlig størrelse.

Du kunne evt. se på H0 Aalborgs udgave af Frederikshavn. Her er der lavet en del kompromiser uden at visionen om Frederikshavn er forsvundet.

Jeg havde først tænkt på at modulerne skulle opbevares i en transportkasse med hjul under á la Søren Bendtsen's moduler, men det må så eventuelt komme engang med tiden, hvis såfremt ifald.

Når du en gang kommer til det første Fremo-træf vil du kunne aflure hvordan de forskellige deltagere har lavet deres stationer og transportere/opbevare disse stationer og moduler. Der er f.eks. en rigtig god grund til at Søren har lavet sin station og transportkasser på den måde som han har.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak