Mck Me 1502 på C skinner - med en masse brok

af UTJ, 9/1 2017, 05:38 (2626 dage siden) @ Claus E. Hansen
redigeret af UTJ, 9/1 2017, 06:06

Enig, hvori består dokumentationen for at fordelingen af DC/AC i DK er 60/40???

Jeg tror den stammer fra dette indlæg

Fordelingen kan i øvrigt anskues fra flere vinkler:
1) antal kunder der efterspørger det ene eller det andet strømsystem
2) salgsvolumen til det ene eller det andet strømsystem (bliver vanskeliggjort af, at vogne i stor udstrækning kan bruges på begge - og evt hjulskift sker på andet tidspunkt end købet)
3) salgsvolumen af modeltog med dansk forbillede til kunder med det ene eller det andet strømsystem

Forhandlerne har desuden ikke nødvendigvis fuld indsigt, da de enkelte forhandlere har bias mod enten AC eller DC i kundekredsen.

Jeg har blot brugt den postulerede fordeling som et eksempel, men jeg ved at der sælges flere DC-trækkraftenheder end AC-ditto med danske forbilleder.

Men hvorfor skal min person og hypoteser omkring min eventuelle bitterhed blive bragt til skue. Jeg er overhovedet ikke bitter, det er noget "bygger01" gang på gang postulerer. Ligesom det talrige gange er sket på "sporskiftet". Det er jeg uendelig træt af at blive skudt i skoene og "bygger01" var en af de værste på "sporskiftet".

Der er intet at være "bitter" over. For nu at lukke lidt op for "posen", så har jeg også andet (andre interesser og et professionelt virke) at tage mig til og det valgte jeg så i 2015. Men jeg er meget tilfreds med at have været med til at bringe modeltog med danske forebilleder til dér, hvor det er nu. Været med til og i sund konkurrence: det er noget som er skabt i fællesskab af producenter, idémagere, penge, kunder osv.

Bevares, når nogle henvender sig (og det gør mere end én producent) får de fortsat svar. Men ellers koncentrerer jeg mig mest om helt andre sager og hvis jeg vil noget modeltog af eget initiativ er det selvbyg, for interessen har altid ligget dér.

[image]

PS: skal da have en ME, men ved ikke hvad jeg skal bruge den til ;-)

--
ئۇلغىك


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak