Der stod - Mck Me 1502 på C skinner - men der er ...

af Tonny Brandt Andersen, 8/1 2017, 10:29 (2627 dage siden) @ bygger01

Hvilken AC kører ville have købt Litra E, hvis der fra starten stod, at den ikke kunne køre på slet omtalte skinner !


Ud fra hvad jeg har set af tråde i diverse fora, vil mit svar være "ret mange". På Hobby Trade's ME var der oplyst en minimum radius, det hjalp ikke. Nu har en anden producent så bare lavet samme lokomotiv, med flere detaljer, og formodentlig mere nøjagtig efter forbilledet. Enhver kan da regne ud at det vil give samme problemer i for små radier.
Inden man vælger skinner, bør man beslutte hvilke tog man vil køre med, og så købe skinnerne derefter.

Jeg er så ualmindelig glad for, at jeg har valgt at køre DC. Når jeg støder på tråde om problemer med folks tog, er det AC folket der brokker sig. Størstedelen af trådene åbner jeg slet ikke, og af mange overskrifter, kan man se at det er folks valg af AC, der giver dem problemet. For eksempel denne tråd. Jeg har selv 2 McK ME, og det er de bedste lokomotiver på banen.
Da jeg købte tog, blev jeg rådgivet af en anden, der har modeltog. Han startede med Märklin og endte med at sælge det, og udelukkende have DC. At så mange har AC og dermed problemer med dansk materiale, må skyldes dårlig rådgivning fra forhandleren, eller at kunden ikke lytter efter.
Der er vel en grund til at Märklin's personvogne er kortere end dem som danske fabrikanter laver i rigtig størrelse. I mine øjne er Märklin legetøj som dårlig nok behøver at ligne det virkelige tog, mens man, hvis man vil have noget der ligner virkeligheden, er nød til at købe McK, Hobby Trade, ACME, Heljan, Roco og hvem der ellers har lavet tog der ligner i 1:87.
Når en Märklin vogn er afkortet væsentligt for at kunne køre på Märklin's skinner, er den vel egentlig ikke 1:87 mere (kun i højden). Jeg har en Märklin MY hvor koblingen sidder fast på bogien. Sikkert noget der er lavet for at den kan køre på små radier, men for ..... hvor ser det dumt ud.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak