Mck Me 1502 på C skinner

af Morten Flindt Larsen, tirsdag 03. januar, 2017, 20:05 (961 dage siden) @ gaest

At det er maskinen det er galt med kunne undersøges ved at opgive det gamle lort med midterleder og ret faktisk lade den køre på noget der levede op til lokomotivets flotte standard - Det er jo ikke legetøj men "Udgangspunktet er således ikke modeltog, men derimod ”rigtige tog” i model" som det fremgår af McKs hjemmeside.

Den slags generer ikke store ånder. Problemet (og beklagelserne) har eksisteret i årtier, uden at det er blevet løst, så den eneste mulighed for at undgå dem er, at producenterne undlader at producere akkuratesse-modeller, der de facto stikker hovedparten af AC-folket blår i øjnene. Så kan de, der vil og kan, selv ombygge de ønskede DC-maskiner til AC, så deres skinner passer til dem.

Hvis McK sælger en model til AC system, må det også forventes at den kan køre på systemet eller lortet som du kalder det. Hvis ikke det passer ind i McK's akureatesse-program, er alternativet at undlade at tilbyde modellen i AC udgave.

Netop! Det er jeg fuldstændig enig med dig i. McK m.fl. bør undlade at tilbyde akkuratesse-modeller i AC-udgave. Der er alligevel næppe ret mange, der kører AC på akkuratessespor. De fleste AC-kørere bruger almindeligt Märklin-spor (C, K, M og hvad de nu hedder), som ikke er særlig forbilledetro, og det skaber problemerne og bøvleriet. Mon ikke at Märklin kan løse problemet ved at bemale en af deres maskiner, så den ligner en ME? Det er jo almindelig praksis, at fabrikken laver sådan nogle fordanskninger, og fred med det. Kan man acceptere spor, der ikke er særligt forbilledetro, kan man vel også acceptere lokomotiver, der ikke er det. Så passer skinner og lokomotiver og vogne fint og "u-akkurat" sammen, og der er ikke noget at klage over.

Så McK, HobbyTrade, (Heljan), mf.l.: DROP AC-MODELLERNE!

Venlig hilsen
Morten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen