Der stod - Mck Me 1502 på C skinner - men der er ...

af seg @, 8/1 2017, 12:56 (2627 dage siden) @ bygger01

Disse er blot et par enkle tiltag til at modvirke frustration og skuffelse med efterfølgende
beklagelser. I andre brancher er specifikationer en selvfølge. Hvorfor ikke i denne?

Jeg tror, at det skyldes, at så mister man salg !

Hmm...det vil sige man er afhængig af enhver del af omsætningen, også salget af AC modeller.

Min påstand synes jeg bekræftes af de mange indlæg i diverse blogge og blade, der fortæller om hvor meget tid, der bliver brugt på at få en given maskine til at fungere med variende held .......

Hvis man som L Models skriver min. 450 mm, så vil mange undlade at købe den pågældende model.

Er det bedre gennem en undladelsessynd at føre forbrugerne bag lyset?

Og en specifikation på det der skrives om, vil også forpligte producenten !

Er det da forkert?
Specifikationer er da vigtige. Hvordan vælger du et nyt fjernsyn? Eller en ny PC?
(For nu at tage et par eksempler i prisklasse med modeltog trækkraft).
Der findes industrielle redskaber, der skal gøre det nemmere for en producent
at overholde specifikationer. Kvalitetsstyring er et af dem.

Hvilken AC kører ville have købt Litra E, hvis der fra starten stod, at den ikke kunne køre på slet omtalte skinner !

Formentlig kun de AC kørere som havde tillid til deres evner udi tilpasning og Bessermachen.
Men Litra E var så vidt jeg ved netop kendetegnet ved at være udtænkt som en universalmaskine,
(med samme hjulsæt til AC og DC), og gerådede følgelig i ganske særlige vanskeligheder.
Jeg kan dog tage fejl heri, og modtager gerne irettesættelse.

Ærbødigst


Svend G.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak