Mck Me 1502 på C skinner

af cm, 25/12 2016, 22:44 (2641 dage siden) @ Lennart H

Er en smule skuffet over min Me fra MCK. Det er lige knap nok at den får skrumlet sig igennem skiftesporene, og hver anden gang den skal forcere mit krydsspor, ja så går den i gulvet :-/ Det har ingen af mine Heljan lokomotiver nogensinde vovet at gøre, til trods for DC hjulene. Samtidig kan den slet ikke slæbe mit korteste Intercity tog op ad mine moderate stigninger - det bliver der selvfølgelig gjort noget ved, når jeg får sat hæfteringe på - men min 1201 , kan uden hæfteringe og uden at sætte farten ned trække 9 brune vogne overalt på min bane. Så jeg er lidt overrasket. Er der andre der har lignende erfaringer ?

Mv julehilsen Lennart

Glædelig jul Lennart!

Jeg har ikke haft problemer med McK ME i sporskifter eller krydsspor. Jeg kører som du Märklin C-skinner. Derimod har jeg som du haft problemer med trækkraften. Dette løstes ved at jeg udskiftede alle trækaksler med hjul med hæfteringe. Dette afhjalp problemet.

Har du prøvet, om din ME'er kan klare kryds/sporskifter UDEN plovene monteret? (plovene er ikke særligt anvendelige da de "forstyrrer" koblingerne i at arbejde) Plovene skal modificeres. Har ikke modificeret mine endnu.
Jeg udskiftede den originale slæbesko fra McK med en Märklin-slæbesko.

Min forhandler gav mig aksler med hæfteringe uden beregning.

mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak