Igen "danske" fantasivogne fra Brawa

af Steff, 29/1 2019, 12:55 (1876 dage siden) @ ME 1526

Kære Me 1526

Jeg tror at du skal læse tråden igennem igen og se, at den omtalte TKVJ godsvogn litra Qb 301, jo netop har det potentiale, der skal til for at blive nomineret i DMJU regi og måske derefter ovenikøbet at vinde en pris. Der bliver nu i tråden diskuteret hvilke småting der skal til/ændringer for at få en så korrekt model som muligt, selvom prøvevisningen af vognen viser en efter min mening absolut god og brugbar MODEL uden på overhovedet nogen måde at være vognekspert og især da om privatbanerne!

Jeg går ud fra når jeg læser DMJU bestemmelser igennem for indstilling og valg, at det heldigvis ser ud til, at DMJU klubbernes medlemmer vælger det mest modeltro der er udgivet og optaget på indstillingslisten og IKKE hvad der sælger mest. Og så kan jeg se at det gælder alt fremstillet også meget eksklusive småproduktioner, der nok IKKE er for den almindelige danske modeljernbaneinteresserede og købers pengepung.

Derfor forstår jeg heller ikke rigtigt din bemærkning om, ”det at lave modeltog også er forretning” og at der derfor engang imellem må skæres en hæl og hugges en tå. Selvfølgelig er det da forretning, men kommer du fra langt væk fra forbilledet, falder salget også tilsvarende UNDTAGEN deciderede reklamevogne, der jo heller ikke giver sig ud for andet. DERFOR har modeljernbane fabrikanterne – store som små - brug for nogle personer eller organisationer, hvor der kan hentes viden om forbilledet. Det være sig gennem firmaernes danske repræsentanter eller direkte til en person/gruppe.

Så set i dette lys har MFL bemærkning om ”være en god kandidat til "Årets danske model", hvis og såfremt sådanne afstemninger stadig afholdes” da absolut relevans og kan jo så ovenikøbet tages som en positiv tilkendegivelse for denne institution (DMJU) og dets arbejde.

Med venlig hilsen
Steffen Dresler

NB: A pro pos ”kan lide”. Jeg mødte for mange år siden en kunde i en modeltogsforretning der stod med en grøn model af et lille tysk elektrisk rangerlokomotiv, her epoke II. ”Nå, du interesserer dig nok for tyske epoke II modeller”? ”Egentlig ikke, jeg kan bare godt lide farven”! Fik at vide, at kunden købte for set sted mellem 30.000 til 50.000 kr. modeltog en eller flere gange i kvartalet!! God kunde med et absolut speciale! :-) :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanen.dk forum

No feed

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak