Igen "danske" fantasivogne fra Brawa, prøv forbedring selv!

af Steff, 25/1 2019, 18:04 (1879 dage siden) @ Bent Larsen

Kære alle

Der er jo i princippet ikke noget i vejen med den viste GULF tankvogn, helt afhængig af hvilken ønsker og standard den enkelte har. Den liver jo op på anlægget og sammen med andre vogne kan man jo snildt fremstille sit ”Prøvestenstræk” med både privatbane og overlevering til DSB.

Når dette så er sagt, må vi vel indrømme, at vi er blevet yderst forkælede og dermed desværre også meget intolerante over for selv de mindste fejl. Tænk bare den udvikling, der er sket fra over EGC, BODAN, DSB, LONG, LILLIPUT, DAN-Train og til nu om dages modeller fra HELJAN, DEKAS, HOBBY TRADE, McK etc. Men samtidig med det næsten perfekte, er vores samtidige utilfredshed steget i takt med selv de mindste fejl eller afvigelser og tiltager ofte utiltalende former i sprogbrug bl.a. også her på siderne (selvom det dog ikke er Facebook!!).

Det man fremstillede i ”gamle dage” er nok nu helt gået af mode og eksisterer næsten ikke. Men prøv selv at ændre når noget ikke passer. Der er jo inspiration at hente her på siderne ved at læse Signalpostens- eller Lokomotivets artikler igennem. Jeg glemmer aldrig EVP´s MO af dåseblik, flot, flot. Dele kan man jo købe/fremstille/anskaffe ved kanibalisering, Cross-kitting mv. Reservedele får hos fabrikanterne eller via forhandlerne og litreringer kan snildt anskaffes ved lidt forarbejde og derefter bestilling hos KM eller Skilteskoven.

Personligt er jeg startet forfra og i en lidt større skala, men jeg nyder at nørkle og få lige det jeg ønsker. Noget bygget helt fra bunden, andet semi-byg (industri og fordansket). Heldigvis er noget også fremstillet og købt hos de meget mere professionelle (nogle lokomotiver og vogne), der hvor mine evner er sluppet op for lang tid siden.

Så har du ikke det du ønsker kom i gang, det er hyggeligt og spændende. Du kunne jo starte med at prøve at gøre GULF tankvognen så korrekt som muligt ved at begynde at skære vanger af i midten etc.

Herunder lidt i ”min skala” i spor 1. Det er til at ta´og føle på!
[image]
[image]
[image]
[image]

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Jeg kan da nævne de første 5 til 10 klubber der køre MODELTOG og tilsvarende enkeltpersoner der bygger MODELTOG så englene synger.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog
Pris 293 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak