Er dette så et fantasilok ?

af Lars Møller Jensen, 26/2 2019, 11:53 (1888 dage siden) @ Morten Flindt Larsen


Nej, det er en replika i skala 1:87 af et lokomotiv med et virkeligt forbillede. At lokomotivet ikke blev bygget i 1:1 er sagen uvedkommende. Det skyldtes uheldig omstændigheder. Omtrent det samme overgik DSB's HE-vogne, som vi stadig har til gode i model, selv om grundmodellen findes i 1:87. Historiske kendsgerninger er aldrig fantasi.

Vh
M:-)rten


Hej Morten,

så må Heljans næste projekt ubetinget være dette:

http://jernbane.vps.powernet.dk/catalog/Billedarkiv/r/10363/viewmode=previewview/fc=3%3...

Duk og løb

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen


Hej Lars,

Ja, det synes jeg. Måske ikke en "skitse-MK" men en "hovedtegnings-MK/FK". Sådan en er vi en del, som har savnet. Og naturligvis med slæbeskoen monteret på fællesbogien på 3-leder-udgaven. Men nu er jeg jo ikke (punkt)kontaktmand til HELJAN (heldigvis - for HELJAN), og i øvrigt har firmaet jo for nogen tid siden klart meldt ud, at der ikke kommer flere nye danske modeller. Så er den ikke længere. Og så er 3-leder-folket jo også forskånet for det. ;-) :-P

Kære Morten,
må jeg bede dig se på tegningen igen og dels udpege fællesboggien
- og tag så lige og kig en ekstra gang på dørenes placering, kupé-inddelingen og den pudsige skydedør ved den den ene vognende og sammenlign med:
http://jernbane.vps.powernet.dk/catalog/Billedarkiv/r/10389/viewmode=infoview/fc=3%3A941
Lad siden fantasien flyde frit og nyd det der kan betragtes som en MR-model-1939.

Med venlig fantasifuld hilsen
Lars Møller Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak