Avatar

Mck "Gummivogne".

af Futfar, Kajerød, 15/11 2015, 17:27 (3093 dage siden) @ UTJ
redigeret af Futfar, 15/11 2015, 17:38

Absurd eller ej, nu har jeg en bane, og har haft det i et par år, så jeg ved altså hvad jeg taler/skriver om! Tro mig eller lad være, jeg var allerhelst fri for at skulle kritisere, især Heljans, produkter, men jeg har ALDRIG kritiseret et produkt, som inden for rimelighedens grænser, er i orden. Det jeg kritiserer, er ikke Heljans nydelige produkter, men nogle pæne modeller - som de jo er - kan ikke få en blot rimelig brugsværdig hos mig, hvis ikke modellerne kan køre ordentligt. Og det må jeg gentagne gange konstatere, at de ikke kan. Og jeg ved, at jeg langt fra er solist i koret af modelfolk, som har de samme problemer som jeg. Andre fabrikanters modeller er yderst sjældent af en sådan beskaffenhed, at lettere tilretninger ikke får dem til at køre ordentligt.

Jeg har nævnt et par eksempler, ligeledes i denne tråd, og jeg nævner lige et par stykker mere. Bemærk venligst, at jeg gentagne gange roser Heljan for deres nydelige/flotte modeller.

- E-maskinen er fejlkonstrueret til 3-leder kørsel, og det ved du udmærket godt!
- MO vognene i serie 1800, er stærkt problematiske at få til at køre i 3-leder udgave, hvorimod MO i 500-serien, kører fejlfrit! Heljan nægter kategorisk at der skulle være noget galt med 1800-serien, en benægtelse af fakta! Begge udgaver er utroligt flotte, men det er jo mange penge at skulle bruge på en vitrinemodel. Altså de tre stk. jeg har i 1800-serien!

Jeg vil se med milde øjne på, at du ikke fremover kalder mig et uvidende brokkehoved. Selvom det ikke ordret er det du skriver, fornemmer jeg at det er det du mener. Du skulle måske, i stedet, tænke lidt over, at andre kan have andre oplevelser/viden end dem du har, og så lære lidt af det.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak