Hvorfor ikke researche selv inden man kommer med et produkt

af UTJ, 15/11 2015, 11:22 (3094 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Jeg har ikke købt den omtalte vogn endnu, men glæder mig da også til dette McK produkt.

Det er da op til producenten selv at opsøge viden. Ikke omvendt. Jeg ærgrer mig da også når der enten ikke har været tid eller at der er forhold som ikke er undersøgt ordentligt. Det er uanset hvem der producerer denne eller hin vogn eller lok. De (gælder alle producenter) ved godt hvem man kan henvende sig til hvis man vil opsøge viden. Der er nemlig ikke så mange vidende at vælge imellem i DK..........OMN er en af dem.

Tag nu Ag'en. Mon ikke man har været i Struer og måle og fotografere? Modellens påskrifter minder om noget veterantog. Fint, men det ville være godt lige at tjekke detajler fra dengang vognene var i drift for DSB. For nu at komme med en ganske hypotetisk påstand, for jeg ved ikke og interesserer mig heller ikke for hvordan McK's research bliver udført.

McK's produkter er ganske udmærkede, men lider også af manglende grundighed i researchen. Det er vist især vognene som der er problemer med. Hbis'en er for bred mv. men det er ikke rigtig gået op for folk. Der er også et eller andet galt med Gs'erne, men jeg har ikke haft lejlighed til at kigge den nærmere efter.

Det betyder jo ikke noget, udover at, når man svinger sig op på at levere hidtil uset kvalitet, må man også regne med kritik, når udførelsen ikke står mål med det postulerede.

Når jeg går i breschen er det kun fordi der er en tendens til at fremhæve den ene producent på bekostning af andre. Det er ikke nødvendigt, hvis produkterne man lovpriser, er i orden.

Generelt synes jeg at det ser ud som om McK gør et stort arbejde og gør sig umage. Men de mange vognmodeller ser ud til at være serieproduceret i et lige lovlig hurtigt tempo som gør at der er en hel del fjel på dem. Det kan man vælge at se bort fra og det er helt fint.

Men at kritisere at nogle påpeger smuttere er helt ved siden af. Stik piben ind!

Men vi kender jo efterhånden de højtråbende forumskribenter, så TBA's indlæg kan ikke overraske.

Jeg er ikke ude på at afholde nogle fra hverken at glæde sig over nye modeller eller at man skal lade være med at købe dem. Jeg ved selv alt for godt hvor svært det er at styre hele processen, samtidig med at økonomien ikke ryger helt af sporet.

Men hvis man kan lide Ag'en eller alt mulig andet, så køb løs. For modeltog skal være for sjov og glæde, især i vintertiden hvor det er sjovere at lumre i en kælder end at bevæge sig rundt i regn og rusk. Husk på hvor megen glæde alle de ganske "forfærdelige Märklin-modeller" har skabt i de små hjem. De er ofte så langt fra forbilledet at ingen gider at kritisere udseendet i sammenligning med forbilledet.

Og så lige den sdste: en Ag-vogn er helsvejst, så OMN er ikke nittetæller.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak