Mck "Gummivogne".

af cm, 18/10 2015, 11:52 (3121 dage siden) @ jhcn

Måske man bare skulle lade være med at blande æbler og pære sammen og nøjes med at køre Märklin materiel på Märklin spor....


Det ville jeg være ked af.
Jeg benytter deres C-skinne, er utrolig glad for min CS2 og har lige bestilt en terminal og det nye L88 modul.
Men deres rullende materiel finder sjældent vej til mig, der er det andre firmaer som laver det som frister mit dankort over evne!

Også jeg kører på Märklin C-skinner. Jeg har 229 enheder rullende materiel. Af dette er "kun" 38 enheder fra Märklin - således 16,6 pct. Styreenheden er Intellibox II fra Uhlenbrock - så Märklin er vel med 16,6 pct "begrænset representeret" i min "stock".
Udover MG-togmodelle,DWA, Heljan, Hobbytrade/F2010, Togdillen,HK-modeller, KM-text og McK-modeller - så har ROCO, Fleischmann, PIKO, JECO, Tillig, Rivarossi, LIMA, LUX-modellbau, NMJ, BRAWA, LS-models, Heris, ESU og A.C.M.E. "fundet vej" ind på mine spor. Det ville være overordentligt svært for mig, at begrænse mig til bare én producent! Og det er for længst for sent.
Mange af de mindre problemer er blevet løst med små tilpasninger, hjulskift, koblingsskift, (især højdejusterbarhedsindsatser)eller endda bogieskift. I regelen får man det da til at opføre sig ordentligt - synes jeg.

mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak