Heljan stopper den danske produktion...?

af h087 ⌂, bagsværd, 1/3 2016, 15:40 (2984 dage siden) @ Claus E. Hansen
redigeret af h087, 1/3 2016, 15:45

:-)

Jeg har snakket med en større dansk forhandler, der ikke mere tager stort hjem af Heljans produkter, fordi de mange gange går til "udsalgspris" bagefter, og hvor forhandleren så er brændt inde med de dyrere produkter bagefter, som ikke særligt mange vil købe.

det er jo også lige der MFL og andre går ind, når der ikke bliver solgt nok ( såvidt jeg har erfaret er det omkring 1400 - 1700 stk ) så hvis der kun bliver solgt 1300 stk hurtigt og så går i stå - så sælges der ud og reddes hjem på "nedsatte" varer - der tjenes ikke noget - når det ligger på lageret eller hylden.

og - sjovt nok er det Heljan der beskyldes for dumpning - men så vidt jeg husker var det Hobbytrade produkter der i sin tid ( bemærk at Hobbytrade på det tidspunkt ikke selv solgte fra en webshop ) startede den historie - det nævnes sjovt nok ikke eller huskes ikke
( MY 1200 fra Heljan er en helt speciel historie - som jeg ikke vil komme ind på her - da den ikke kan forsvares/kommenteres af alle de indvolverede - for som den danske mentalitet er med " find en syndebuk" istedet for selv at tage ansvar og kigge på egne ting først - har den bedst ved at gå i "glemmebogen" - for historien er ganske speciel og har en årsag man nok ikke kunne tage højde for dengang og for sin vis heller ikke i fremtiden)

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak