Købes: Heljan-huse med skifertag

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 24/1 2014, 19:51 (3716 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Erik Olsen, 24/1 2014, 19:59

Foreløbigt skal der lyde en stor tak til Thyge, der har sendt en god dynge Heljan skifertag til mig - de vil blive brugt til hovedbygningen :-)

Jeg er fortsat interesseret i at købe mere Heljan skifertag, så alle henvendelser er yderst velkomne.

Det er nu ikke så svært endda at lægge sådan et skifertag i model selv.

Skær stykker af 0,12 mm polystyrenplastplade svarende til en skiferplades mål (husk at hele pladens højde er ca. 2,5 gange den synlige del) og lim dem på en basisplade f. eks af 1 mm polystyrenplade efter opstribning med en spids blyant.

Tykkelsen svarer til ca. 10 mm i 1:87, det er godt nok en smule for tykt, men tyndt i forhold til Heljans plader.

Jeg har desværre ikke skiferpladernes mål ved hånden. Her et et link til en video som viser hvordan et typisk skifertag lægges http://www.youtube.com/watch?v=FMAzF3RvL74


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak