Triangel i privatbaneudgave

af UTJ, 20/1 2014, 18:23 (3720 dage siden) @ Tonny

Nej, den skal du ikke tage på dig. Jeg var hos RC Kongen og mødte Kim. Jeg foreslog ham at lave en Triangel uden litreringer, og så vedlægge x antal litreringsark, så man selv kunne lave en lokalbane variant.
Kim sagde meget meget klart, at der IKKE kommer lokalbanevarianter af Triangel, og at de IKKE laver en uden litrering. Han sagde, at de havde gjort det i forbindelse med MX, og ALDRIG ville lave noget til lokalbanerne. Ifølge Kim er det kun DSB der sælger.

Måske har jeg alligevel en finger med i spillet ;-)

Det er meget let at lave en privatbaneudgave ud af en DSB-triangel. Man skal sådan set blot fjerne litreringen med en vatpind og noget isopropanol eller lignende. En ME i privatbaneudgave har normalt ikke tagkøler og heller ikke stige til taget. MC i privatbaneudgave har ofte en tagkøler fjernet. I nogle tilfælde er der kofanger foran og længere trin ved førerrummet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak