Købes: Heljan-huse med skifertag

af Morten Flindt Larsen, København K, 21/1 2014, 22:08 (3745 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 21/1 2014, 22:59

Selv hej Carsten, :-D

Tak for billedet! Det ser rigtig godt ud, synes jeg, selv om vinduesrammerne rager lidt højt op. De må kunne slibes ned i højden. Det er en spændende lille bygning og jeg deler bestemt dine gode tanker omkring skifertaget. Der er jo flere forskellige indgangsvinkler til det at bygge huse til modeljernbanen, og kun de færreste har tid og overskud til at bygge på Pendon-niveau, når det drejer sig om et bare lidt større anlæg.

Ja, taget på Heljans Holme-Olstrup er imiteret eternit (og ikke særlig vellykket), men stationen havde skifertag til langt op i tiden, så vil man bruge stationen på et ældre epokeanlæg kunne man godt bruge noget ordentlig skiferplade af en vis størrelse. Jeg ved ikke, hvorfra Danmark har importeret skiferplader til tagdækning før i tiden (England?), men jeg tror ikke, at der er tale om en speciel dansk udformning af pladerne. Hvis den samme type skifersten er anvendt i Tyskland, kunne det måske være muligt at formå Auhagen til at producere en plade til deres i øvrigt udmærkede sortiment.

Har du i øvrigt tjekket, om Heljan-klonerne Piko kat. nr. 61813 og 61823 er forsynet med "dansk" skifer?

Og hvilke muligheder byder Slaters på?:
Slaters Embossed Plastikard No. 0443 "3mm Scale Roof Tile" er i skala 1:101,6, mens No. 0425 og 0426 "4mm Roof Tile" er i skala 1:76,2. Det er skifer af den "aflange" type, som dog også er udbredt i Danmark herunder på banebygninger. Hvilken af de to ser bedst ud på en 1:87-bygning: 'overstørrelsen' eller 'understørrelsen'?

Vh :-)
Morten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak