Avatar

Købes: Heljan-huse med skifertag

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 17/1 2014, 23:19 (3750 dage siden) @ UTJ
redigeret af Carsten B. Thomsen, 17/1 2014, 23:37

Hej Carsten.
Jeg savner også stærkt et typisk dansk skifertag til hjemmebygning i H0. Jeg har foreslået Heljan at lave en plastplade med korrekt skifertag - men der er desværre ikke kommet noget endnu.
Jeg har fundet disse to muligheder SELVKLÆBENDEog PLASTPLADE. Jeg har IKKE prøvet at bestille noget hjem endnu, så jeg ved ikke om de er brugbare.
Med venlig hilsen

Jeg tager en 1 mm plastplade og ridser 3x4 mm firkanter i skifermønster. Ganske vist ikke niveauforskel når det er ridset ind, men forskellen er nok også nærmere nul end det som prægede plastplader har i forskel:
Stenlille station i model

Hej Ulrik

Tusind tak for tipset.
Jeg har gennem tiden luret på din superflotte Stenlille Station mindst et par gange - her er der virkelig noget at leve op til.

Min tålmodighed, evner og præcision rækker desværre nok ikke til at ridse skifertagplader selv - ialt skal der bruges et sted mellem en halv og en hel kvadratmeter - alene remisen er cirka 600 x 600 mm i grundplan.

Jeg købte nogle Slates #0427 (4 mm) Slating, White (0,015" thick), for at se om det var noget, der kunne bruges - men her gælder igen (som nævnt her) at jeg nok ikke vil kunne lægge dem præcist nok.

Endnu en gang tusind tak for tipset.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Kalvehavebanen på cykel

Kalvehavebanen på cykel
Pris 130 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak