Fotoetik?

af Erik V. Pedersen ⌂, 25/8 2011, 20:06 (4600 dage siden) @ UTJ

Det kræver selvfølgelig et svar. Isoleret set kan du have ret i at proportionerne i diskussionen ikke svarer til væsentligheden i denne lillebitte sag. Men den rører ved noget fundamentalt, nemlig styring af omdømme og retten til fotografier. Man må ikke hænge folk ud (ejheller dem i Næstved), men bortset fra det må man skrive og vise hvad man vil. Og det er fotografen som har retten til billederne, ikke dem som ejer de fotograferede objekter. Og det synes jeg ikke de gode folk i Næstved vil respektere og muligvis heller ikke vil forstå.

Derfor sætter jeg den lidt på spidsen, da det er nøjagtig den samme styring af omdømme som finder sted i samfund vi ikke ønsker at sammenligne os med.

Og endelig kunne jeg overhovedet ikke forestille mig selv at skrive noget grimt om deres klub og deres arrangementer. Derfor synes jeg heller ikke det klæder dem at opstille den slags censur, som det kaldes når det foregår i andre lande. Håber det gjorde det lidt klarere, idet jeg iler tilbage til det første jeg skrev, nemlig at selve sagen isoleret set er ubetydelig, men dog har yderst spændende principielle aspekter.

--------

Det er ufatteligt, at UTJ stadig kan blive ved. Som allerede skrevet i går: Jeg er

l
o
d
r
e
t

uenig med både UTJ og de øvrige der har modsagt NKMJ, men jeg erkender, at det vist er nytteløst. Mine ord er ikke de rigtige, blot fordi jeg har den opfattelse, men ----- nej nej, nej, jeg orker ikke mere.

Det piner mig bare hver gang, der kommer et nyt sådant indlæg. De samme håbløse synspunkter, langt fra det, det drejer sig om.

Erik V. Pedersen,
www.evp.dk

låst
5914 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak