Fotoetik?

af Dan Rasmussen @, Formand NMJK, 24/8 2011, 14:09 (4600 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej alle:-)

Jeg har i skrivende stund gennemlæst alle indlæggende. NMJK ønsker ikke at indgå i en debat om vores holdning til offentliggørelse af billeder fra vores anlæg, blot vil jeg fremkomme med baggrunden for vores holdning.
Vi har valgt denne løsning for at "beskytte" os selv og læserne for offentliggørelse af dårlige billeder fra vores anlæg. Det gør vi fordi vi skylder medlemmerne som gør et godt og omhyggeligt arbejde med detaljer på vores anlæg, respekt for deres arbejde.

Mange detaljer fortjener ikke dårlig billeder. Dårlige fotos på nettet = dårlig reklame for vores klub.

Når man inviteres til banebørstedag eller for den sags skyld til at besøge klubben på en klubaften - noget som iøvrigt alle er velkomne til - så forventer vi at man hvis man ønsker at offentliggøre billederne, spørger klubben om denne tilladelse. Vi forventer faktisk også at fotografer og besøgende undersøger forholdende, inden man offentliggør billeder.

At NMJK har et meget tæt og langvarigt samarbejde med "Lokomotivet", er jo meget naturligt, siden redaktøren og en del medarbejdere er medlemmer af klubben. Reglerne er ikke oprettet for at beskytte bladet, men kun for at kontrollere kvaliteten og indholdet af de fotos andre offentliggør.
Jeg har i min henvendelse til Tommy, ikke gjort ophævelser mod kvaliteten af billerne (som jeg iøvrigt synes var flotte), blot er henvendelsen begrundet i vores ønske om at være vidende om offentliggørelsen. Tommy har ikke forespurgt om tilladelse.

For at gøre det tydeligt, vil jeg her bede alle om at læse vores regler på www.nmjk.dk. Der vil man erfare at der er muligheder for offentliggørelse og vi har ingen intensioner om at begrænse besøgendes muligheder for til eget brug, at have gode eller dårlige billeder fra klubben.

NMJK er ikke en lukket forening, her er adgang for alle, bare man respekterer medlemmerne og deres arbejde.

Velkommen til NMJK
Dan Rasmussen
formand

låst
6032 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak