Opstart på en modelbane - Hjælp

af Erik Juul-P ⌂, 9/6 2020, 14:49 (1801 dage siden) @ Mejeristen

Hej Christian

Velkommen tilbage til modeljernbane interessen.

Så vidt jeg kan forstå dit og de andre indlæg, er størrelsen fastlagt til HO 1:87.

Men når du nu starter forfra og med ønsket om planlægning og hygge, hvad så med at se på andre størrelser.

Du kan både gå ned i størrelse til f.eks. spor N 1:160, som giver mere bane men er småt, eller gå op i størrelse til f.eks. spor 0 1:45, som giver mindre bane, men alt er større og nemmere at bygge i selv. Og andre størrelser er mulige.

Se listen over de danske klubber på www.dmju.dk Dansk Modeljernbane Union.

Min egen bane er i spor 0 1:45, som du kan se beskrevet på min hjemmeside www.jphobby.dk.
Den er i et lokale på 2,5 x 3,55 m, dvs. lidt under 9 m2.

Her kan du også nemt se links til de danske spor 0 klubber, hvor du også finder rigtig mange fine fotos af anlæggene.

Med venlig hilsen
Erik Juul-Pedersen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak