TKVJ QB vogn fra Brawa

af UTJ, 13/7 2019, 15:16 (1711 dage siden) @ Olaf Skov

Øjet ser forskelligt. For nu at bruge ekspertkilder herfra tråden, dvs billedmateriale stillet til rådighed, kan vi jo lige opsummere:

"Almuerød" i en rødokker:
[image]
"Almuerød" på sammenligningsbillede:
[image]
"Almuerød" på TKVJ-QB-billede:
[image]

Og så lige et eksempel på hvor jeg ikke var tilfreds med udgangspunktets finish, men valgte at male (og pigmentere) udenom påskrifterne (DSB's godsvogne var ret nøjagtigt RAL 8016 i nymalet tilstand, men her absolut tilsigtet lysere):
[image]

[image]

Vi mangler da i den grad at der er nogle som stiller gode farvebilleder tilrådighed af TKVJ's godsvogne. Især fra eksperter. Min egen private anke mod Brawas model er snarere brædderillerne og også at modellen fra æsken står alt for blank. Det sidste er ofte noget man selv må gøre noget ved. Hvis jeg anskaffer vognen, på trods af advarsler fra kompetente personer, ja, så bliver den nok på et tidspunkt kraftigt tonet med pigment, så den bedre "går i et med landskabet".

PS jeg tror nu ikke at Brawa har ændret en tøddel farven i forhold til deres eget oprindeligt udarbejdede oplæg. Ud fra en gennemsnitsbetragtning over modeller udgivet, falder TKVJ-vognen ganske almindeligt ud. Ja, jeg sammenligner gerne med den sorte GDS QC 122, som er en sort vogn fordi man kalder cuprinol/stenkulstrære for "sort"......sådan er der så meget.

--
ئۇلغىك


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak