TKVJ QB vogn fra Brawa

af Olaf Skov, 11/7 2019, 12:09 (1723 dage siden) @ UTJ

Så lykkedes det at få fat i et eksemplar af Brawas TKVJ QB vogn. Ingen af de danske forhandlere, som jeg kontaktede havde vognen, men kunne skaffe den mod porto tillæg. De havde måske opgivet vognen ? Så jeg måtte skaffe en fra Tyskland.
Skuffelsen var stor da vognen blev pakket ud, det er ganske enkelt en fiasko farvemæssigt. Vognen er svenskrød med tomatstænk og har farvemæssigt intet med en TKVJ vogn at gøre. Pufferplanker og puffer er på Brawa vognen malet sorte, men skal have samme farve som vognkassen. Håndtag er ligeledes malet sorte, men skulle have samme farve som vognkassen, her er altså brugt ekstra unødig arbejdskraft. Selve vognen er flot lavet, og et par småting må man tage med, når der bruges en Tysk grundmodel, det gælder blandt andet håndtag på gavlen og tyske slutsignalholdere.
På fotografiet er den korrekte TKVJ farve på modellen til højre og Brawa's fejlfarve på modellen til venstre. Ærgerligt at oplægget til en flot dansk vogn blev ødelagt af en total fejlfarve. Havde jeg set vognen først, havde jeg ikke købt den.
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak