EPOKE...?

af Magnumenforce, 17/2 2013, 22:15 (4087 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej alle sammen på tråden

Jeg kan se at der er mange som vælger epoke IIIb, og jeg kan også forstå jer. Jeg kan også li´ IIIb, men lige nu har jeg lige så meget V og IV som III, så pt. så jeg er det jeg vil kalde "Epoke-død".

MEN jeg har (som garanteret alle jer andre) planer om mit drømme anlæg, og der har jeg så en plan om at have den i 2 dele hvor en del af anlægget er en mellem-ting af IIIb og tidsneutralt, med en mindre dansk by med både statsbane og privatbane og bag ved byen er der en venderadius. Byen og radiussen er sammensluttet til en bro og på den anden side af broen ligger der en større tysk by i Epoke IVc, hvor der både en rundremise og en "kasse remise"(kan ikke huske hvad sådan en hedder, sådan en med skydebro og en af disse: http://www.modeltog.dk/catalog/product_info.php?cPath=230_260_438&products_id=7999 ). Byen har så også industri som er kunder hos jernbanen, fx havnen, en fragt central og andet. Der er også selvfølgelig også en en-vejs banegård, med spor nok til IC og internationale togsæt.

Grunden til at den "gamle" del skal være tidsneutralt, er at et godstog med en rød og sort MY med container-vogn ikke vil se dumt ud og det samme modsat, hvor et mindre tog stamme med en D-maskine og nogle passagervogne(CU, CRM, EH) vil bare ligne et veterantog i den "nye" del af anlæget

Måske lidt for ambitiøs et projekt, men om nogle (30) år så har jeg nok min drøm opfyldt. Dog er der andre projekter som også vil tage min tid(og penge), som fx. en mindre GWR anlæg, en "coffee table project" med skala T tog i rigtig Japan/Kina Metropolis Skyskraber stil, og så alle mine andre hobby´er.

MVH Torbjørn.

--
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak