EPOKE...?

af Knarbjerg ⌂, Nordsjælland, 4/2 2013, 01:00 (4100 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej

Tror som det er blevet nævnt tidligere, det for de flestes vedkommende, har en del at gøre med den tid og de tog, man er vokset op med.

Selv køre jeg epoke III fra slutningen af 50'erne til slutningen af 60'erne, og det skyldes nok dels min kærlighed til DSB's gamle vingehjul :o)og så den mangfoldighed af forskelligt materiel, som trillede rundt på sporene den gang.

For mig er der også en anden fordel ved epoke III, nemlig at vognene den gang var kortere. Og med de begrænsede pladsforhold, der er til modeljernbanen på matriklen, er toglængden begrænset til knap 1,5 m, og så ser en MX'er med 14 korte vogne ud af lidt mere, end hvis der kun er 6 moderne vogne bag på.

Men valget af tidsperiode er for mig også en hjælp til at begrænse impulsindkøbene.
Der kommer jo så sindssygt mange flotte modeller på markedet i alle epoker, og man kan jo ikke køre med det hele :-|


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak