EPOKE...?

af cm, 3/2 2013, 10:13 (4472 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Uden at være "nittetæller" eller "epokerytter" - så har jeg fokuseret på Ep III a.h.t. -som nævnt af en anden: den variation i trækkraft som man opnår. Dansk EpIII at forstå. Man har den fordel at udvalget i færdigmodeller er stort (både i rullende jernbane materiel samt bygninger og biler), man kan køre med både Damp og Diesel -(og benzin med den ny Triangel fra HELJAN :-P ) - man slipper for køreledninger (Ep V), hestevogne (Ep I&II) m.v. m.v. Ep IV havde også været en mulighed - og jeg indrømmer gerne, at der har sneget sig et par epIV vogne ind i materiellet (Kbs fladvogne - Rgps fladvogne - Nogle NSB- og SJ personvogne) og jeg har sågar en EpV Köf fra DB, samt en Kittel Dampftriebwagen (EpII). Men velsagtens 80 pct af mit rullende materiel er altså Ep III af ovennævnte årsager. Måske har det også haft indflydelse at jeg er opvokset i sidste halvdel af EpIII - en vis portion af nostalgi har nok gjort sig gældende i mit valg. :-)

mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Færgen er i havn om få minutter

Færgen er i havn om få minutter
Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak