EPOKE...?

af Jan Bøgedal Slundt @, 5/2 2013, 15:24 (4099 dage siden) @ jhcn

-nå ja ... jeg skulle måske nævne, at jeg har to MJ-venner, der har hver sin tilgang til MJ-Epoker. Den ene er hvad jeg vil beskrive som "Epoke-immun" - han har ganske enkelt næsten ALT, og sætter det på banen som han lige har lyst til - alt fra Ep II til Ep VI - tysk/ canadisk / us amerikansk og dansk. Men han er dog bevidst om Epokerne.

Den anden makker er, hvad jeg vil kalde "Epoke-mongol" - han kører gladeligt rundt med MA (EpIV) koblet med startsættets HARIBO-vogn - krydsende med en N-maskine med CL-vogne hægtet på samt en tysk "donnerbüchse"

Jeg kan på ingen måde påstå, at de har mindre glæde ved MJ end jeg har... tværtom.

:-)

mvh
Chr


Sjovt indlæg, dejlig at læse! Jeg er nok selv noget immun og til tider mongol, men har det sjovt. Jeg er vokset op med røde IC-tog, så det er det mest rigtige for mig, men det forhindrer mig ikke i at lade min "veteran-afdelinger" lufte deres ældre ting. Oprangering er ikke spot-on, og der kommer altså også en tysk BR216 i blå/beige forbi med tilsvarende farve på Am, Bm og Dm vognene.... Jeg synes nemlig det er flot.
Stor respekt til jer der kan sætte tingene helt korrekt op, og endnu større respekt til jer hvis I vil lade en immun-mongol som mig lege videre :-)

:-) :-)

Selvfølge skal man kører med det materiel som gør en glad :-)
som jeg nævnte tidligere er der ingen forkert eller rigtig måde at dyrke hobbyen på :-)
- men for mig, vil jeg prøve at gøre det så rigtigt som muligt inden for min epoke på de 8 år.
Og alene det at finde ud af hvad der har kørt og hvor, har været en rejse i sig selv.
Jeg vil dog ikke udelukke, at jeg på et senere tidspunkt kunne finde på at lade et par tyske lokomotiver kører ind i samlingen... måske, men først skal min 8 års epoke være færdig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Erindringer fra Præstøbanen

Erindringer fra Præstøbanen
Pris 490 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak