EPOKE...?

af Jan Bøgedal Slundt @, 3/2 2013, 12:27 (4101 dage siden) @ cm

Uden at være "nittetæller" eller "epokerytter" - så har jeg fokuseret på Ep III a.h.t. -som nævnt af en anden: den variation i trækkraft som man opnår. Dansk EpIII at forstå. Man har den fordel at udvalget i færdigmodeller er stort (både i rullende jernbane materiel samt bygninger og biler), man kan køre med både Damp og Diesel -(og benzin med den ny Triangel fra HELJAN :-P ) - man slipper for køreledninger (Ep V), hestevogne (Ep I&II) m.v. m.v. Ep IV havde også været en mulighed - og jeg indrømmer gerne, at der har sneget sig et par epIV vogne ind i materiellet (Kbs fladvogne - Rgps fladvogne - Nogle NSB- og SJ personvogne) og jeg har sågar en EpV Köf fra DB, samt en Kittel Dampftriebwagen (EpII). Men velsagtens 80 pct af mit rullende materiel er altså Ep III af ovennævnte årsager. Måske har det også haft indflydelse at jeg er opvokset i sidste halvdel af EpIII - en vis portion af nostalgi har nok gjort sig gældende i mit valg. :-)

mvh
Chr


Ja, jeg tror du har fat i noget, hvornår er man opvokset, jeg selv er fra '59 og boede i en forstad til København... men der gik jo nogle år før jeg selv kunne ta' til København og kigge på tog :-) Jeg tror måske jeg har været i København engang i 70'erne hvor jeg har set de første MZ'ere, og måske netop derfor er MZ ynglingsmaskinen for mig i dag. Jeg husker tydeligt, at det fedeste var at se en MZ med et af de dengang meget store internationale exprestog på 12-14 vogne i mange forskellige farver. :-) -og senere se MZ IV med de meget store Dan-Link godstog kører "rundt om husene"

mvh.
Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak