Materiel byg på bestilling mod betaling

af D 826, 5/10 2012, 01:00 (4224 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Ja jeg må indrømme at jeg ikke selv ved så meget om hvad og hvordan forsikrings folk vurdere modeltog sådan rigtigt. Måske man burde få sat sin premie hos forsikringselskabet op, har bare ikke forstand på at få dem til at vurdere om jeg har dækning nok - hjemme er det jo ens indboforsikring der dækker..

Nu havde vi i kmk for nogle år siden et indbrud - for første gang i klubben historie. Men der var der vist også forsikringsselskaber der ikke ville forsikre selve klubbens værdier, men nogle af os medlemmer fik dog dækket en rimelig del af den, men kun nogen af os.. Jeg huske ikke så meget af historien fra den gang, jeg var selv en af de heldige der ikke fik stjålet noget, mit tog var hjemme privat.

Tyvene havde randt med alt materiel som var "synligt", dog havde de overset en vogn der holdt skjult i en bygning, den havde de ikke taget, og det grinede vi meget af på trods af den dårlige stemning. de havde sågar skånet vores anlæg, så er ikke var sket hærværk på det. Det blev vist stjålet for sammenlagt ca. 100,000 - 150,000 kr. Det seneste der er kommet ud af den sag, er at tyven er blevet sigtet for tyveriet og dømt, og så har vi lov at kræve en erstatning på omkring 14,000 kr, betaler han ikke det så går staten ind og gør det og så må han afdrage til dem.. Nu håber jeg at historien er korrekt, men det vil tiden vise når nogen af de andre fra kmk læser med..

Vh D 826


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak