Materiel byg på bestilling mod betaling

af thomash, 4/10 2012, 09:05 (4224 dage siden) @ Erik V. Pedersen


Hej thomash ! ! !

Tør man spørge: Hvor lang arbejdstid præsterer Du selv for 6.000 kr, evt + det lidt mere Du antyder ???
Kan Du selv bygge et 4-vogns lyntog på den tid ??? Nej, --vel.

Hvorfor skulle andre så kunne det -- endsige gøre det ???

En ordentligt / pænt udført modeljernbanevogn -rimeligt detailleret- kan sagtens kræve 50-100 timer pr. vogn. Gang dette med fire og en rimelig timeløn, og lad os høre, hvad Du kommer frem til.

Det er altid spændende (og ofte lærerigt) at høre hvor meget (eller måske snarere: hvor lidt) godt udført håndarbejde værdsættes ! ! !

Hej Erik Vagn Pedersen !!!!!

Jeg ved ikke om mit budskab gik igennem, men jeg skrev ikke at 60.000,- var FOR DYRT, men blot at jeg godt kunne tænke mig at vide, hvad der kan forsvare en pris på 60.000,-. Bevares, skal modelbyggeren have 600,- i timen, og det tager 100 timer pr. vogn så vil jeg give dig ret i at det løber op.

Så længe der findes ukendte faktorer, synes jeg det vil være svært at prissætte sådan en model, for
- Hvordan skal detaljegraden være?
- Hvilket materiale skal modellen bygges i?
- Og hvilken timepris vil modelbyggeren have?
- Kan man evt. bruge en eksisterende model, så man ikke behøver lave drivlinie og bogier, eller skal det hele laves fra bunden.

Hvis du kan give mig et svar på disse kriterier ud fra den forspørgsel der var i tråden her, er du berettiget til at spille bedrevidende og klog, men så længe de spørgsmål er ubesvaret synes jeg du skal klappe hesten!

Og så synes jeg i øvrigt også det er spændende (og sjældent lærerigt) at høre på gamle bedrevidende personer som dig! Det er simpelthen til at få det dårligt over!!

Mvh
Thomas H.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige
Pris 90 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak