Materiel byg på bestilling mod betaling

af Erik V. Pedersen ⌂, 4/10 2012, 18:47 (4224 dage siden) @ Erik Olsen

Bogstaver / ord kan læses på mange måder. Din måde at læse og fortolke på, ønsker jeg ikke at deltage i.


Jeg er lidt ked af at en ellers god og meget velkommen diskussion ødelægges af en enkelt som træder ved siden af. Jeg kan ikke se at du skulle have skrevet så negativt til Thomes H som han giver udtryk for.

Under ingen omstændigheder synes jeg der er grund til at skælde hinanden ud over dette emne. Vi kunne have diskuteret timepriser og forudsætninger for disse i fordragelighed, det havde været mere relevant.

----------

Hej Erik Olsen.

Det er jeg egentlig også (ked af), og kan nok heller ikke rigtig forstå en så kraftig reaktion / et sådant ordvalg fra Thonas H. - mindre kunne vel gøre det.

Alligevel kom der vel en slags forslag til en timeløn ud af det.
100,- kr/t -det kan da vist kun være en "hobbyløn", og må være udtryk for stor kærlighed til hobbyarbejde, hvis man bygger mod betaling til den pris -- og her taler vi indtil videre ikke om skat og evt. moms (???))

Herefter kan vi jo ganske forsigtigt foretage det regnestykke, jeg efterlyste:
100 kr/t x 4 vogne x f. eks. et gennemsnitstimeforbrug på 75 timer/vogn. Det får min lommeregner til 30.000 kr, og det er da immervæk et stykke vej fra de nævnte kr. 6.000 kr.

Uanset om man kan lide det eller ej, --det viser vel nok lidt om, hvad ting kan komme til at koste når tal bliver ganget flere gange.

-----------

Jeg har selv -indenfor den seneste måned- fået en forespørgsel på salg af en af mine modeller, og dermed haft spørgsmålet tæt på. Modellen var og er ikke til salg, men årstallet på dåbsattesten (min) viser, at det vil være noget, der kan blive aktuelt inden for en kortere årrække - ingen lever evigt.

Nu har vi da en slags udgangspunkt ! ! !


Erik V. Pedersen.
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak