Materiel byg på bestilling mod betaling

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 4/10 2012, 17:00 (4223 dage siden) @ thomash

Det er jeg ikke enig med dig i - hvis jeg ville være tilfreds med f.eks 100,- i timen, fordi jeg godt kan lide at bygge modeller, og det ikke nødvendigvis skal være en bæredygtig forretning, men noget som blot skal løbe rundt. Hvorimod hvis det er en professionel modelbygger der har det som erhverv, så er timeprisen nok en anden.

Hvad er så forudsætningen for din timepris på 100 kr?

Du bør være opmærksom på at Skat ikke interesserer sig for om modelbyggearbejde som udføres for andre, er af hobbymæssig eller erhvervsmæssig karakter. Har man en indtægt, skal den opgives og beskattes.

Ydermere er det meget vanskeligt som hobbymand at fratrække udgifter, det går meget bedre hvis man er erhvervsdrivende og afleverer et regnskab med sin selvangivelse til Skat.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak