Materiel byg på bestilling mod betaling

af Erik V. Pedersen ⌂, 4/10 2012, 00:27 (4224 dage siden) @ thomash

(...)
Det kan dog godt være jeg er forkert på den, og kunne derfor godt tænke mig at vide, hvad du mener kan forsvare en pris på måske mere end 60.000,-

Jeg er helt overbevist om, at hvis en modelbygger - der enten lever af at bygge modeller, eller har det som hobby, præsenterer en pris i det leje du nævner, så er det ikke bestillinger han får stress af.

Jeg vil dog give dig ret i, at en pris på 6.000,- for sådan et togsæt er i underkanten.


-------------


Hej thomash ! ! !

Tør man spørge: Hvor lang arbejdstid præsterer Du selv for 6.000 kr, evt + det lidt mere Du antyder ???
Kan Du selv bygge et 4-vogns lyntog på den tid ??? Nej, --vel.

Hvorfor skulle andre så kunne det -- endsige gøre det ???

En ordentligt / pænt udført modeljernbanevogn -rimeligt detailleret- kan sagtens kræve 50-100 timer pr. vogn. Gang dette med fire og en rimelig timeløn, og lad os høre, hvad Du kommer frem til.

Det er altid spændende (og ofte lærerigt) at høre hvor meget (eller måske snarere: hvor lidt) godt udført håndarbejde værdsættes ! ! !

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen
Pris 110 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak