Materiel byg på bestilling mod betaling

af Erik V. Pedersen ⌂, 5/10 2012, 00:35 (4223 dage siden) @ D 826

Hej Erik v Pedersen

Ja jeg måtte jo finde på en anden løsning når man nu gerne vil have sig sådan et lyntog, så jeg lagde hoved i blød og kom frem til at jeg måtte finde nogen der kunne frese vognsider og dele ud i messing og evt. lodde dem sammen som vognkasser for mig, og så må jeg selv i gang med at gøre dem færdige med indmad, maling, litreringer og motor osv.

Mvh. D 826

---------------

Hej D 826 ! ! !

Herligt, hvis Du fik klaret dine problemer (omend der er lang vej endnu). Så var debatten ikke helt forgæves.

Vi andre fik -via nogle veje og vildveje- luftet et andet problem: Hvad er vore modeller værd. Vi fandt ikke frem til en "officiel" timeløn, men der kom et fingerpeg.

Hvad kan vi så bruge det til: Ja, hvis nogen står og skal sælge / overvejer at sælge noget, kunne det måske være rart, blot at have en idé, om en evt. værdi (Se bare DR-tv 1 i disse dage kl. 18.00, med programmet "Skattejægerne". Der er adskillige, der henvender sig -hver dag- til diverse forhandlere/vurderingsmænd/-damer for at få et fingerpeg om værdien af deres effekter.

Noget andet er, at vi måske alle sammen kunne have glæde af, at få lidt klare retningslinier i den retning - af forsikringsmæssige grunde. Hvad er vore selvbyggede modeller værd i tilfælde af tyveri/brand/anden form for beskadigelse.

Hvordan vurderer en forsikringsmand sådanne modeller ???

Tager man en købt vogn, er der en købspris, høj eller lav, men der er en katalogpris at henvise til. Der er næppe for mange kroner plast i den - resten er alle andre omkostninger undervejs - herunder arbejdsløn.

Tager vi en hjemmebygget vogn, er fremstillingsprisen lav (prisen for mine egne vogne (ikke motormateriel) svinger mellem 20 og 50 kroner), men der går mange timer med fremstillingen. Skal man som modelbygger ikke have noget for den arbejdstid ???

Hvordan vurderer en forsikringsmand egentlig den slags ??? Ikke mindst klubber, må have interesse i at vide lidt om den slags.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak