Avatar

Så kom den, MO 5xx

af Futfar, Kajerød, 28/1 2015, 17:09 (3376 dage siden) @ Bent Larsen

Tak for dit svar, som jo omhandler mit spørgsmål om 3-leder erfaringer. Heldigvis har jeg langt de fleste udgaver af det udmærkede trykte organ banen, så det var nemt lige at slå dit indlæg der, op. Nu kører jeg på C-spor, og dine erfaringer går på M-og K-spor (nej ikke M/K-spor, jeg ved at Henning læser med her), og der er jo så forskelle. Jeg kan så konstatere at du har brugt en del ressourcer på at få din MO 18xx til at køre fint på M-spor, og det er, for mig at se, noget af en bedrift.
Jeg bemærker at redaktionen har henvendt sig til Heljan omkring de mangeartede problemer, og at Heljan i januar 2003 lovede at rette alle fejl. Det er så 11 år siden!!! Og hvad er der sket siden?
Jeg har ved flere lejligheder kritiseret Heljan for at rullende materiel konsekvent laves til 2-lederdrift, og det du beskriver, bekræfter at man skal udføre eksperimenter, bruge tid og penge, for at få en velkørende model.
Det er ubestridt at Heljan laver meget fint udseende modeller, og de koster da også derefter, men så skal modellen også, både i 2-leder og 3-leder, fungere upåklageligt i enhver henseende!!! Et krav som Heljan længe ikke har kunnet/villet leve op til. Men lad os nu se, jeg venter spændt på tilbagemeldinger om den nye 3-leder udgave! Jeg skal ikke have en vitrinemodel til 2.300,- eller ofre bunker af tid/ærgrelser/penge på noget som burde være en selvfølge!

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak