HELJAN er okæj ... NÅ!

af cm, 4/2 2015, 19:49 (3363 dage siden) @ Futfar

[image]
Foto: L. Frydendall/C.F. Møller.

Flot ser den jo ud, og jeg tvivler på at det kan gøres flottere. Heljan bliver bedre og bedre til at lave særdeles flotte ting. Men kan den køre?
Mit spørgsmål går på om den som 3-leder, kan køre perfekt, for som 2-leder er der sikkert intet i vejen. Jeg spørger om der er nogen som har erfaring - omend kortvarig - med den, for de problemer jeg har haft med 1800- modellerne, skal jeg ikke ha' gentaget.

For lige at være sikker på at vi ikke har tabt tråden - i denne tråd...

NU har jeg lavet en kort test med min indkøbte HELJAN MO 585 produktnummer 45222 AC (3-leder) på Märklin C-skinner.

Banen (undskyld, men jeg er under ombygning) er "SPORradisk" sat op med 2 x slanke sporskifter - 1 højre og 1 venstre samt 2 x korte sporskifter - ligeledes 1 x højre og 1 x venstre. MO 585 er nu prøvekørt med "varme ende" (slæbesko forrest) og "kolde ende" (Slæbesko bagerst)

Tro det eller ej: DER VAR INGEN PROBLEMER AF NOGEN ART!
Prøvekørslen udførtes af indlysende årsager UDEN tilkørsel af lokomotivet.

Jeg vedlægger et foto af den hastigt opstillede prøvebane.
RET skal være RET og modellen kører lydløst og yderst nydeligt. HVIS jeg SKAL smide malurt i bægeret, så er det at kabinebelysningen blinker under retningsskift. Det kan jeg leve med!

Og jeg kan bekræfte at Futfar er min gode ven - og vi deler heldigvis MANGE gode erfaringer, ferier, modelbanekørsler,gensidige besøg, jernbanearkæologiske køreture og andre dejlige oplevelser af både alkoholisk og gastronomisk art. Og det bliver vi ved med.
Men i denne tråd må jeg efter at jeg nu er kommet hjem fra udlandet - til min AC-version af MO 585 - konstatere at produktet lever HELT op til mine positive forventninger.

Hvis nogen mener at grundlaget for min "anmeldelse" er for tyndt - så kom igen... Information er til nytte for alle!


[image]

mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak