Avatar

Blind høne kan også finde (guld)korn...

af Futfar, Kajerød, 31/1 2015, 16:49 (3365 dage siden) @ h087

kommer så til at tænke på ( og ded gjorde slet ikke ondt - sådan da da ) at en sådan prøvebane jo egentlig ikke bare burde bestå af en oval, men også sporskifter, store som små, krappe som mindre krappe, rette som kurve samt krydsningssporskifter + selvfølgelig S-kurver - og både til 2 leder som 3 leder !

det vil jo give et mere all-round tjek - på hvad en model kan klare og opfører sig på de forskellige mærker
for man burde jo prøve modellen af på :

3-leder
M skinne
K skinne
C skinne.

Se, der har du fat i den helt rigtige ende Henning!!! Som du beskriver det, er min "prøvebane" indrettet. Men - ud fra fotos - er Heljans "prøvebane", langt fra sådan indrettet. Hvis den var, og den ellers blev brugt rigtigt, ville vi 3-leder kunder, nok se nogle betydeligt bedre resultater. Uden på nogen måde at kunne dokumentere det, er det min fornemmelse,,at Heljan satser mere på det britiske marked i scala 00, 2-leder drift, end det europæiske H0, 3-leder. Hvorfor skulle man ellers ikke kunne få leveret "AC-hjul", men udelukkende "DC-hjul"? De VIL ikke levere dem, velvidende, at der er stor forskel på dem?
Jeg har en anden "kæphest" at ride: De første "harmonikavogne", leveredes med 2 monterede udslåede harmonikaer, og en vedlagt indslået do. Senere blev disse vogne leveret med to indslåede, og ingen udslåede??? På en Valbymesse spurgte jeg Kim Nannested om denne leveranceforskel, og svaret var: "Det er for at få et mersalg"!!! Hvis Heljans økonomi baseres på salg af 2 harmonikaer til 40,- ,må det minsandten stå dårligt til!!!
Jeg har i samtlige mine indlæg, rost Heljan for deres evne til at fremstille modeller, der er utroligt fine, flotte og fornemme, men der mangler altså lige de sidste, ikke uvæsentlige, detaljer, så også vi 3-leder kørere, kan få glæde af deres produkter;-). Så dette indlæg skal ikke opfattes som en hetz mod Heljan, tvært imod, det er ment som et forsøg på at få fremstillet modeller, som vi 3-leder kørere også kan få den fulde glæde af!

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak