Avatar

Så kom den, MO 5xx

af Futfar, Kajerød, 2/2 2015, 17:56 (3342 dage siden) @ nb

Har nu læst alle indlæg om den nye MO. Og modellen har jo ikke været "på gaden" så længe, så måske skyldes de få erfaringer med 500-serien og 3-lederkørsel dette faktum, samt at en del forhandlere har lukket p.g.a. Nürnbergmessen. Men på den anden side kan få kommentarer også skyldes, at 3-lederkørere sidder i venteposition, som jeg gør. Jeg har haft lyntoget, MX, MO, PR, og det var ikke noget heldigt bekendtskab. Og et indkøb af en ny MO af 1800-serien (december 2014) af seneste modelserie, blev frarådet af forhandleren, der demonstrerede, at den ikke kunne køre gennem C-sporskifter. Så jeg venter - sikkert ligesom mange andre 3-lederkørere... måske lidt fejt, men jeg ihukommer det gamle ordsprog: "Brændt barn skyer ilden". Måske bringes en omtale i Spor og Baner og/eller Lokomotivet?

Tak for dit indlæg, som jeg tillader mig at opfatte som et svar på min trådstart. Og helt klart ja, messen i det sydtyske, er lidt forsinkende hvad butikkernes åbningstider angår. Og igen ja, vi er flere 3-lederkørere, der lige holder vejret;-).
Du har en klog forhandler! Og jeg synes på ingen måde at det er "fejt" at se tiden lidt an! Hvorfor skulle vi som kunder, være "prøveklude" for et produkt, som Heljan udmærket ved, ikke fungerer tilfredsstillende i 3-leder udgaven?
Du skriver at du har haft nogle kedelige oplevelser med lyntog, jeg går ud fra at det drejer sig om Heljans MS-lyntog. Jeg har ikke anskaffet mig den - selvom den er pæn - af samme årsag.
Hvad angår Heljans MX og MY, har jeg ikke haft problemer af nogen art; når man lige ser bort fra deres, ikke imponerende, trækkraft. Det har jeg fået stærkt forbedret, ved montering af een hæftering på hver af de to yderste trækaksler.
Damplokomotiver fra Heljan, er kapitel for sig. Det være sig litra P, PR, og E .De er fremstillet efter hvor fine de er at se på, og det er de, om de så kan køre ordentligt, er for Heljan irrelevant. De nægter kategorisk, at de er fejlkonstrueret helt fra starten. Og så kommer vi jo ikke videre! Til 3-leder forstås.
Jeg er temmelig sikker på, at Spor&Baner i en kommende udgave, vil behandle problematikken omkring de nye MO, helt ned i de små, men væsentlige detaljer, i sær for os, mange, 3-lederkørere:-P.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Jernbanehistorisk årbog ´09

Jernbanehistorisk årbog ´09
Pris 166 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak