Traktor 1

af Skott, 25/3 2024, 13:31 (33 dage siden) @ Steff
redigeret af Skott, 25/3 2024, 13:35

Hej Steff

Så har jeg modtaget maskinen, og farven er rigtig nok til den mørke side mht. valg af grøn, men tænker, den kan accepteres, hvis bla. taget bliver malet sølvgrå, som du anviser. Hele undervognen er også malet i samme mørkegrønne farve. Den burde vel så være sort sammen med hjul og kobbelstænger?

Det skal dog bemærkes, at nogle få ubekræftede kilder nævner, at traktoren havde røde hjul ved sin indsættelse i driften ved DSB i foråret 1947.

Ja så er Brawa da helt forkert på den mht. revisionsdato:
[image]

Ved en S-reparation i 1957 blev traktoren ommalet i den ny standardfarve for DSB rangertraktorer, nemlig ”DSB nr. 2 grøn” på undervogn og overdel, mens tagfarven er ”DSB Aluminium” (uden nr.). Beskriftningen bliver samtidig ændret til kun at være "Krone DSB 1".

Så det må vel siges at være "korrekt"?
[image]


Den viste model skal have sølvtag og farven synes "lidt grøn", bør være omkring RAL 6005, men det er jo op til dig om du vil ændre det samt farven på hjul og kobbelstænger. "Gnistfangeren" forest på motorhjælmen bør også være "kasseformet", men jeg ved IKKE hvordan den så ud foroven.

Jeg tænker, man kan slibe gnistfangerens pyramidedel ned, så den bliver flad på toppen?
[image]

Jeg ved ikke, om gnistfangeren korrekt burde sidde centreret, men det tænker jeg godt, man kan leve med, hvis den bliver kasseformet?

Jeg har været på jagt efter billeder af V36'ere med samme kasseformede gnistfanger, men de er ikke sådan at finde?

--
Med venlig hilsen

Skott


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak