McK MT lyd og power pack

af mikkelwf, 25/7 2021, 09:08 (968 dage siden) @ Erik A

Hvad er det du savner dokumentation på?
Korrekt, loven siger intet om returnering, når man har købt et dårligt produceret kinaprodukt.

/EA

Undskyld, men hvad mener du med dårlig produceret kinaprodukt??

Det virker generelt til at du ikke giver meget for McK (og det skal du selvfølgelig hav lov til, det er jo et frit land), men en lidt mere nuanceret kritik en "dårligt produceret kinaprodukt" ville være rart..

* Mener du at fabrikken IKKE har leveret i den kvalitet McK har bestilt?
* Mener du at McK har bestilt i bevist dårligt produkt hos producenten?
* Mener du at producenten faktisk har leveret hvad de skal, men McK har designet et dårligt produkt?

Desuden for alle producenter i dag produceret deres vare hos stort de samme producenter i kina (for H0 er Roco og til dels Märklin undtagelsen), så det er jo muligt at få produceret modeltog der er brugbart og af god kvalitet i Kina..

I forhold til købeloven kan du jo sagtens reklamere hvis du mener at produktet at fejlbehæftet. I dette tilfælde er det jo en fejl hvis lyden (og nu snakker jeg ikke selv lydprojektet men højtalerne) ikke lever op til det lovede i produktbeskrivelsen. Sælgeren kan så vælge at ombytte eller reparere eller lade handlen gå tilbage. (det er sælgers ret at bestemme hvad der skal ske). Desuden skal man jo være opmærksom på at den indenfor de første 6 måneder er sæglers ansvar at bevise at produktet IKKE var fejlbehæftet ved køb.

Når det så er sagt jeg har også oplevet at enkelte af mine maskiner har haft fejl. Bl.a. er begge mine MZ IV åbenbart ikke blevet smurt i snekkerne (der er lige lidt manglende kvalitetskontrol!), men efter jeg selv har afhjulpet det kører de fantastisk. Et par MX har også haft nogle problemer, men efter en tur til service (uden problemer og brok) kører de også som de skal.. :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak