Mindste kruveradus samt hvad er en F IIII

af Poul Andersen, 3/9 2016, 20:40 (2793 dage siden) @ Steff

Med hensyn til spørgsmålet om hvad en F IIII var for en type kan jeg ihvert tilfælde ikke svare, da jeg aldrig hverken har set eller hørt om dette, dermed dog ikke sagt, at det ikke har eksisteret.

Jeg har set på Hovedtegninger (HL) og kun de Frichs byggede nr. 651-665 udskiller sig lidt fra de tidligere byggede litra F II, ved dels at være lidt længere p.g.a. cylinderpufferne og lidt tungere. Men den faste hjulafstand er nøjagtig den samme som for F II.

Så det KUNNE jo være rigtigt at Frichs maskinerne byggede efter krigen, har fået denne absolut interne betegnelse. Men som sagt ikke set før overhovedet og IKKE anført andre steder jeg har haft tilgang til. Og de har da også været anvendt i samme rangertur som andre F II.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

Mon der med F III menes "høj F" 428 - 435 ?.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak