Der er da (næsten) et forbillede for alt...

af mr-data, 31/8 2016, 21:03 (2796 dage siden) @ bygger01

Ja - og så hyler flangerne .....

Ja tak det kender jeg godt. Jeg bor i Nakskov og her har vi især to steder hvor flangerne hylede (de nævnte spor bruges ikke længere): Den ene er fra baneoverskæringen på Løjtoftevej, ved siden af hovedsporet, ned til sukkerfabrikken; her har der været lange (15 - 20 meter +) to-akslede godsvogne til varer på paller. Det andet sted er havnebanen, som i dag er nedlagt, hvor der er et mindre S-sving. Her kan jeg dels huske at der for mange år siden skulle et to-vogns Y-tog ned til havnen, det gav også en del "musik"; og det gælder så især også en, for mange år siden, trofast besøgende i form af vogne med stålplader til værftet, navnlig med tungt lastede vogne kombineret med de relativt små radier gav det også anledning til "hyl og skrig" (som jeg selv har oplevet, jeg gik i den nærliggende skole og når "slæberen" fra Nykøbing vendte retur og vogne til værftet køres, så passede det som regel med første frikvarter)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak