Mosebanen nr. 58 - E 964 svinet godt til

af UTJ, 1/4 2016, 15:54 (2947 dage siden) @ Steff
redigeret af UTJ, 1/4 2016, 16:26

1: ej Busses beskrivelse, men de tekniske betingelser til A og P findes. Lokomotiverne var brune, med sorte røgkamre. Det står tydeligt der (har kopi, men den er langt væk).
2: Ditto Sjællandske tekniske betingelser skriver at sjællandske lokomotiver var sorte med brun (måske lysebrun, kan ikke helt huske det) undervogn.
3: Tekniske betingelser fra perioden med levering af K-maskiner nævner at lokomotiverne var sorte - helt sorte. Der findes et eksemplar i forbindelse med leveringen af OHJ's B-lok i 1900, hvor DSB's template er genanvendt og vedligger sagen.

Du kan få ret, men det er dig må finde arkivalier som underbygger din påstand. Ikke os andre.

Jeg (og formentlig mange andre) kan ikke se at din(e) kilde(r) beskriver en grå farve. Din tolkning af s/h-billeder kan jeg ikke rigtig se viser noget, da vi (jeg gætter på at jeg ikke er alene) ikke kan se at det tydeligt viser en grå bemaling. Og så vil jeg anbefale at du leder efter de Tekniske Bestemmelser som jeg henviser til. De ligger alle på Rigsarkivet, men jeg har fundet frem og kopieret før Daisy mm.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Kalvehavebanen på cykel

Kalvehavebanen på cykel
Pris 130 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak