Mosebanen nr. 58 - E 964 svinet godt til

af UTJ, 2/4 2016, 10:50 (2945 dage siden) @ Steff

Og hvis man er enige i, at kedlerne hos DSB (kender ikke til privatbanerne) i en lang periode var matte, så er alle damperne jo "forkerte" malede, HVIS de høre til dem, der havde matte kedler!

God sen eftermiddag! Den matte farve kan vi ikke være uenig i. Og ejheller at moderne maling ikke passer til museumskøretøjer.

Blyhvidt er ikke en rustbeskyttelse. Ganske udbredt til grundfarve på trø og andre steder. Men ikke grundlag på jernplader. Dertil brugte man blymønje med sin ganske karakteristiske orange-brunrøde farve.Du bliver lige nødt til at skelne mellem hvor og hvornår du finder rester af maling, for det er ikke ligegyldigt for dine hypoteser.

Blyhvidt er et sikkativ i oljemaling. Blymønje beskytter mod rustangreb. Jeg tror du i den grad blander de to sammen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak