Mosebanen nr. 58

af Flemming, 30/3 2016, 11:12 (2921 dage siden) @ UTJ

En stump blød messingplade til selve trinet og 0,5 mm halvhård retstrakt messingtråd til holderne. Den bløde plade til trinet (jeg bruger 0,5 mm) betyder at lodningerne ikke går op ved et stød.

Hej Ulrik

Ja det forslag fjerner jo i princippet alle besværligheder!:-D Problemet med trinnet på CM vognene var i min optik at de egentlig er ganske pæne, nok lidt grove i materiale tykkelse - men egentlig brugbare, var den bøvlede montering. Der betyder at selv en god limning er forholdsvis let at bryde ved stød og at det er vanskeligt at udføre selve limningen, uden synlige limninger. Et andet perspektiv var at med 10 vogne "på lager" virkede det lidt uoverskueligt at skulle fremstille 40 trin i en rimelig ensartet kvalitet. Derfor finder jeg tanken om et metalstøbt sæt tillokkende!

Gode hilsner

Flemming


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Strejftog VIII, Mennesker og maskiner

Strejftog VIII, Mennesker og maskiner
Pris 278 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak