Fejl på Heljans CB- vogne

af Jan-Eddie, 3/5 2013, 19:34 (4020 dage siden) @ UTJ

Amen!

Det er sådan noget som kan få mig til at sige "farvel og tak" og det sker nok også, snarere før end siden.........

Til UTJ.
Jeg tror vi er rigtig mange der er kede af at være vidne til al denne mudderkastning. Jeg plejer at holde mig tilbage fra at kommentere slige sager. Men nu farer jeg altså også i blækhuset.
Jeg er overbevist om at der næppe kan være mange, der som du kan løfte en seriøs reserchopgave og samtidig vejlede en producent i, hvilke kompromiser der kan indgås, af enten produktionstekniske, eller økonomiske årsager, for at kunne sende et produkt på markedet til en pris som er til at betale og som gengiver originalen på en troværdig måde. Jeg er taknemmelig for at du brænder så meget for vores fælles hobby, at du har lyst til bruge tid på at vejlede producenterne og også skrive bøger til glæde og gavn for alle vi passive nydere.
Jeg synes også at det er brandærgerligt, at der forekommer montagefejl(hvor mange af jer har erfaring i at samarbejde med kinesiske fabrikker?). Jeg tror ikke at ret mange vil have lyst til at betale ekstra for modellerne, for at det kunne lønne en dansk slutkontrol som kunne sortere fejlprodukterne fra. Denne slutkontrol må vi altså selv stå for, og så enten lade være med at tage produktet med hjem eller selv rette fejlene (nethandlere har 14 dages returret).

Jeg kæmper med min nysgerrighed, for egentlig ville jeg helst ikke læse anmeldelser af modeljernebaneprodukter, for når jeg læser om små afvigelser fra originalen får jeg også øje på dem, og det kan nemt tage glæden fra ejerskabet. Hvad du ikke ved har du ikke ondt af!!!! Men jeg læser dem alligevel:-(
ALTSÅ: Kære UTJ fortsæt endelig - for du har i den grad været med til at hæve modeljernbaneprodukterne op på et højere niveau.
En parallel:
Jeg har lagt skoleskema i mange mange år (jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg fortsatte) og HVERT år får jeg så mange skæld ud af nogle få, fordi tilfældet vil, at lige netop deres skema falder lidt uheldigt ud dette år. De er nemlig ikke i stand til at gennemskue alle de kompromiser der må indgås når sådan en kompleks opgave skal løses. Så bliver man godt nok vred, skuffet og ked af, at man har brugt mange dage og nattetimer for at få en spand l... i hovedet. Men næste år kaster man sig alligevel ud i opgaven, for der er ikke andre der byder sig til, de skal ikke have noget i klemme. I år bliver anderledes, jeg gør det for sidste gang - og så glæder jeg mig til næste forår:-) som pensionist og modeljernbane B(H)YGGER!

God week-end til ALLE
Jan-Eddie Mathiasen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak